شیک کالا

سیستم همکاری در فروش

شیک کالا

سیستم همکاری در فروش

شیک کالا
بایگانی

کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

جمعه, ۱۱ تیر ۱۴۰۰، ۰۸:۰۲ ب.ظ

"مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد" یا "درس های رهبری حاکم دوبی" کتابی است به قلم "یاسر جرار" که داستانی جدید برای گفتن دارد. داستان پیشرفت و پدیده شدن دوبی که نام آن مترادف با پویایی و اصلاحات است، سبب شده تا این شهر در میان پیشرفته ترین شهرهای جهان قرار بگیرد. در نتیجه برقراری پیوند با دیگر شهرها، پروژه های جسورانه ی آینده نگر، بستری سهل برای تجارت، وضعیت مرکزی و شبکه های تجاری قدرتمند آن، دوبی همچون شهرهایی نظیر هنگ کنگ، میامی و سنگاپور، شهره ی جهان شده است.
اما "مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد" داستانی درباره ی دوبی نیست! این ماجرای شیخی است که با سبک مدیریتی خود، دوبی را به مرکز تجارت قدرتمندی بدل ساخت. شیخ محمد بن رشید المکتوم، معاون رییس جمهور و نخست وزیر ایالات عربی امارات، حکمران دوبی و یکی از شناخته شده ترین و تحسین شده ترین رهبران در منطقه ی خاورمیانه است. وی با بینش جسورانه و توانایی های خود میراثی خارق العاده را علی رغم تمام مسائل موجود بر جای گذاشته است.
"مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد" به قلم "یاسر جرار" چکیده ای از درس های آموزنده است که از مشاهده ی مستقیم عملکرد او و به وسیله ی مصاحبه هایی که با وزیران و اعضای کابینه ی او در دو دهه ی گذشته صورت گرفته، به دست آمده است. "مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد" نمایی درونی از نحوه ی مدیریت، الگوهای رهبری شخصی او و نحوه ی ارائه ی کارها را به دست می دهد و حتی اگر خواننده به دنبال این نباشد که روزی پیشوای سیاسی شود، هر رهبر یا مدیری می تواند با مطالعه ی "درس های رهبری حاکم دوبی"، توانایی های خود را ارتقا ببخشد. این درس ها خصوصا برای بازارهای نوظهور که شرایط و زمینه ی آن ها برای کمک گرفتن از روش های رهبری غربی مساعد نیست، بسیار مفید و مناسب می باشد.


قسمت هایی از کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد (لذت متن)
شیخ محمد به موازات ایجاد مجتمع های تخصصی، به این نکته نیز پرداخته است که دوبی به مقصد گردشگری تبدیل شود. موفقیت این امر نیز برای بسیاری از افراد با شک و تردید همراه بود. در سال های 1980 که شیخ محمد تازه توسعه هواپیمایی و صنعت گردشگری را آغاز کرده بود، میزان موفقیت امروز در این صنعت غیرقابل تصور بود. بسیاری از اشخاص در منطقه، و حتی در دوبی، تصور می کردند که او احمق است که به دنبال خدماتی چون گردشگری و خدمات بیمارستانی است. یک روز او دیدگاه خودش در مورد گردشگری را در جلسه وزرای شورای همکاری خلیج فارس در کویت مطرح کرد. وقتی شیخ محمد از آن ماجرا سخن می گوید، یادآوری می کند که سایر وزرا ترجیح می دادند که در مورد سیاست بحث کنند، اما وقتی نوبت سخنرانی من رسید، اصرار داشتم که موضوع عوض شود و به کسب و کار بپردازند. او از وزرا پرسید: «چرا ما تلاش نمی کنیم این منطقه، بخصوص دوبی را به عنوان مقصد گردشگری توسعه دهیم تا مردم را از سراسر دنیا جذب کنیم؟» هیچ کس پاسخ نداد. او در ادامه گفت که طرحی دارد تا دوبی را به عنوان یکی از اهداف مهم گردشگری تبدیل کند. وزرا خندیدند و یکی از آن ها پرسید: «در دوبی چه چیزی وجود دارد تا به هدف گردشگری تبدیل شود؟ شما جز رطوبت، آفتاب سوزان، ماسه های داغ و صحرای خشک و بی آب و علف چیزی ندارید.» شیخ محمد می گوید: «من از طرح پرسش خیلی متاسف شدم. وزرای مربوطه این فرصت را داشتند تا به من کمک کنند این رویا را تحقق ببخشیم، اما آن ها آب سرد روی این ایده پاشیدند». شیخ محمد مخالفت آن ها را نپذیرفت، بلکه در تصمیم خود جدی تر شد. دوبی از هوای گرم سر تا سر سال، سواحل بکر و صحرای زیبا برخوردار است. دوبی زیبایی طبیعی عمان، تاریخ باستانی اردن یا حتی تنوع مکانی عربستان سعودی را ندارد. حتی هیچ جذابیت مهم گردشگری، مثل موزه، تفرجگاه یا بوستان های تفریحی ندارد. اما قرار بود تمام این ها تحت مدیریت شیخ محمد تغییر کند. هیچ کس نباید به خاطر محدودیت های طبیعی ناامید شود.

کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

جهت مشاهده جزئیات بر روی تصویر یا لینک خرید کلیک کنید

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی